För frågor och eventuella önskemål rörande biljetter och andra produkter från iSpexet skall all kontakt ske via e-post till marqnadschef@ispexet.se. Detsamma gäller all vidare hänvisning om kontakt till iSpexet i följande villkor.
För att en bokning skall ses som bekräftad måste betalning ske senast angiven betalningsdag enligt bokningsbekräftelsen. Denna tidsram kan skilja beroende på tidpunkt/skede av försäljningsperioden.
Bokningsbekräftelsen skickas till den e-post som angivits vid bokningstillfället. Om du inte hittar bekräftelsen kan den automatiskt ha hamnat i din skräppost. Om du inte fått någon bekräftelse inom 24 timmar kontakta iSpexet och skicka med ditt bokningsnummer alternativt namn, e-postadress eller telefonnummer tillhörande den person som gjorde bokningen.
Kunden är skyldig att själv kontrollera bokningsbekräftelsen så snart den erhålls. Eventuella felaktigheter påtalas omedelbart till arrangören iSpexet.
För att genomföra boka/ingå avtal måste kunden vara minst 18 år.
Biljetter får endast köpas för personligt bruk – för sig och eventuella medföljande gäster – och får inte göras i kommersiellt syfte. Det innebär att biljetter inte får köpas för vidareförsäljning. Biljetter får inte heller erbjudas i tävlingar eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från iSpexet.
iSpexet förbehåller sig rätten att makulera en bokning eller ett köp i de fall kunden bryter mot eller försöker kringgå de villkor som gäller vid biljettköp. iSpexet kan även besluta att inte återbetala erlagt biljettpris alternativt debitera en administrationsavgift om så sker.
En biljettbokning kan ångras fram till dess att betalning har skett genom att inte genomföra betalning alternativt genom att kontakta iSpexet. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. Vid förhinder eller önskan om avbokning/ombokning efter att betalning har skett så ska kunden kontakta iSpexet senast 10 dagar innan aktuell föreställning. Eventuell återbetalning sker därefter efter överenskommelse med kund. Avbokningar/ombokningar senare än 10 dagar innan aktuell föreställning godkännes endast vid särskilda anledningar.
Inga fysiska biljetter förmedlas inför föreställningen. Bekräftelser på bokade biljetter samt betalningar skickas ut till den vid bokningen angivna e-postadressen. På föreställningsdagen uppvisar ni er bokningsbekräftelse, alternativt anger ert bokningsnummer vid entrén. Om du förlorat din bekräftelse kontakta iSpexet.
För att en bokning skall ses som bekräftad måste betalning ske senast angiven betalningsdag enligt bokningsbekräftelsen. Denna tidsram kan skilja beroende på tidpunkt/skede av försäljningsperioden.
iSpexet erbjuder följande betalningsmetoder vid bokning som görs via biljettsystemet online. * Betalkort – betala med Visa eller Mastercard. Kostnadsfritt, inga avgifter tillkommer från iSpexets sida. Med reservation för fall där kundens egna bank/kortutgivare tar ut avgifter enligt det med kunden ingångna egna avtalet. * För andra betalningsmetoder hänvisas till iSpexet och separata överenskommelser. I vissa fall kan det förekomma svårigheter att genomföra betalningar online via vissa typer av mobila enheter eller vid användning av vissa utfärdade betalkort. Prova i dessa fall annan enhet, annat betalkort. Om problem kvarstår ombedes kunden kontakta iSpexet.
Vid beställning av fysiska varor såsom tygmärken gäller distans- och hemförsäljningslagen med 14 dagars ångerrätt. Läs mer på Konsumentverket.se
iSpexet reserverar sig för förseningar som ligger utanför vår kontroll samt förbehåller oss rätten leverera tilläggsprodukter vid andra tillfällen än det som från början överenskommits eller förväntats. Kunden kommer att meddelas i de fall detta skulle kunna bli aktuellt.
Kunden ansvarar själv för att kontrollera att bokade färdmedel, transporter eller liknande inte är inställda eller flyttade. Om så skulle vara fallet bör kunden omedelbart kontakta iSpexet. Individuella bedömningar görs i dessa fall om eventuell ombokning till annan föreställning eller återlösen av biljetter.
För de fall arrangemanget inte kan genomföras på grund av ett hinder utanför arrangörens eller arenans kontroll, som de inte skäligen kunde förväntas ha räknat med när avtalet ingicks och vars följder denne inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit, är arrangören/arenan fri från återbetalning, skadeståndsskyldighet eller andra påföljder. Detsamma gäller om en föreställning ställs in beroende på någon som arrangören anlitat eller annan i tidigare led som har kritisk funktion för föreställningens genomförande.
Vi reserverar oss för tekniska problem och prisfel som ligger utanför vår kontroll samt förbehåller oss rätten att kontakta beställaren för eventuella förändringar av gjord bokning. I de fall pengar har debiterats kort eller bankkonto kan det ta upp till flera bankdagar innan pengarna åter finns på kontot. Observera att detta är bankens regler och inget vi kan påverka.
Genom att acceptera bokningsvillkoren samtycker du till insamling av inlämnade personuppgifter och eventuell användning av cookies. Du garanterar också att alla uppgifter du lämnar är korrekta. Insamlade uppgifter kommer inte att spridas vidare, delas eller säljas till tredje part utan medgivande från kund. Uppgifter kan komma att användas i framtida marknadsföringssyften för egna arrangemang.
Kunden uppmanas att i första hand vända sig direkt till iSpexet med eventuella klagomål. Om parterna inte kommer överens kan kunden vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden.